Ga naar de hoofdinhoud

Statutenwijziging

De statuten vormen de spelregels van je onderneming, vereniging of stichting. Soms sluiten die regels niet meer aan bij de huidige situatie of bij plannen voor de toekomst. Denk aan een wijziging van de bedrijfsactiviteiten, een nieuwe verdeling van bevoegdheden of het aanpassen van de naam of vestigingsplaats. In zulke gevallen is een statutenwijziging nodig.

Waarom een statutenwijziging?

De statuten zijn de spelregels van je onderneming, vereniging of stichting. Soms sluiten deze regels niet meer aan bij de huidige situatie of bij je plannen voor de toekomst. Denk bijvoorbeeld aan een wijziging van de bedrijfsactiviteiten, het aanpassen van de naam of vestigingsplaats. In zulke gevallen is een statutenwijziging nodig.

Wat wij voor jullie regelen

Bij Hak & Rein Vos Notarissen begeleiden wij het hele traject van een statutenwijziging. Wij bespreken samen welke aanpassingen nodig zijn en zorgen dat deze juridisch juist en volledig in de notariële akte worden verwerkt.

Wij leggen duidelijk uit wat de gevolgen zijn, zodat je precies weet welke veranderingen plaatsvinden en wat dit betekent voor jouw organisatie. Daarna verzorgen wij ook de inschrijving van de gewijzigde statuten bij de Kamer van Koophandel.

Het resultaat is heldere en actuele statuten die passen bij jouw organisatie.

Alles zorgvuldig, persoonlijk en tot in de puntjes geregeld.

Heb je een vraag?

Neem contact op! Ons team van specialisten helpt je graag verder.

Mail ons
0320 247 394

Voor wie is dit belangrijk?

Voor ondernemers, verenigingen en stichtingen die hun statuten willen aanpassen aan een nieuwe situatie of veranderde wetgeving. Of het nu gaat om de groei van de organisatie, een naamswijziging of een verandering in de bedrijfsactiviteiten, een statutenwijziging geeft duidelijk en zekerheid.

Met onze begeleiding weet je zeker dat de nieuwe statuten stevig en betrouwbaar zijn vastgelegd.

Onze werkwijze in 5 stappen

1

Kennismakingsgesprek op kantoor

We starten met een persoonlijke bespreking waarin we jullie situatie en wensen zorgvuldig doornemen. Dit gesprek is bedoeld om inzicht te krijgen in wat er geregeld moet worden.

2

Advies op maat

Tijdens het gesprek geven we juridisch advies over hoe jullie wensen het beste kunnen worden vastgelegd, en beantwoorden we alle vragen die jullie hebben.

3

Overzicht van afspraken en kosten

Aan het einde van het gesprek bespreken we wat er nodig is, welke documenten er opgesteld worden en wat de bijbehorende kosten zijn. Zo weten jullie precies waar jullie aan toe zijn.

4

Opstellen en toesturen van conceptstukken

Als jullie akkoord geven, gaan wij aan de slag. Jullie ontvangen tijdig een conceptversie van de akte(n), inclusief heldere toelichting, zodat je alles rustig kunt doornemen.

5

Passeren van de akten

Tijdens de passeerafspraak nemen we samen de stukken door. Als alles klopt, worden de akten officieel ondertekend bij de notaris.

Veelgestelde
vragen

Wat klanten van ons vinden

Twee weken geleden

Heel goed geholpen door Hak & Rein Vos! Snel gereageerd en vlotte afhandeling.

Coen Binnerts

3 maanden geleden

Ik was op zoek naar een betrouwbare en actieve notaris die vooral met mij mee denkt. Voor vragen werd ik altijd direct geholpen, ook na 17:00 staat men voor je klaar.

Olivier van Oostrom

5 maanden geleden

Heel professioneel kantoor, we zijn goed geadviseerd en ze hebben meegedacht met ons en ook vooral naar onze situatie gekeken. Het gevoel klopte helemaal!

A

A. S. Hernández

9 maanden geleden

Afgelopen jaar meerdere keren aangeklopt bij het kantoor. Altijd super geholpen. Erg goed in de communicatie en bij vragen/onduidelijkheden werd ik altijd vrijwel direct geholpen.

Y

Yassine Laachir

Vraag vrijblijvend een offerte aan

Wil je weten wat jullie precies moeten regelen? Of heb je vragen over jullie specifieke situatie? Kom dan langs voor een gratis adviesgesprek op ons kantoor. We nemen de tijd om je te adviseren, leggen alles begrijpelijk uit en helpen je stap voor stap verder.

Maak eenvoudig een afspraak via het formulier of bel ons op.

Heb je een vraag?

Neem contact op! Ons team van specialisten helpt je graag verder.

Mail ons
0320 247 394

Offerte aanvragen

Laat je gegevens achter. Wij zullen binnen 24 uur (op werkdagen) contact met je opnemen voor het maken van een afspraak.