Ga naar de hoofdinhoud

Omzetting IB-onderneming

Veel ondernemers starten met een eenmanszaak of een vennootschap onder firma (vof). Dat is vaak een praktische keuze in de beginfase. Bij groei van de onderneming, kan het verstandig zijn om over te stappen naar een besloten vennootschap (BV). Met een BV scheid je privé- en zakelijk vermogen, waardoor je privé beter beschermd bent. Bovendien biedt de BV extra zekerheid en kan de BV fiscale voordelen opleveren.

Waarom een omzetting?

In een eenmanszaak of vof ben je persoonlijk aansprakelijk voor de schulden van het bedrijf. Bij een BV is in principe de BV zelf aansprakelijk, en niet jij privé. Dat geeft meer rust en bescherming zodra jouw onderneming groter wordt of meer risico’s met zich meebrengt.

Daarnaast kan een BV fiscale voordelen bieden en maakt zij het eenvoudiger om samen te werken of investeerders aan te trekken. De omzetting naar een BV is daarom vaak een logische stap bij groei of verandering van je onderneming.

Wat wij voor jullie regelen

Bij Hak & Rein Vos Notarissen begeleiden wij het volledige traject van omzetting naar een BV. Daarbij bespreken wij de mogelijkheden, zoals een geruisloze inbreng, een ruisende inbreng of een andere juridische structuur.

Wij zorgen voor de notariële akten waarmee jouw onderneming wordt ingebracht in de BV, stellen de statuten op en regelen de inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Alles wordt helder uitgelegd, zodat je precies weet wat er verandert en wat dit in de praktijk betekent.

Het resultaat is een onderneming met een nieuwe, stevige rechtsvorm die zekerheid en duidelijk biedt. Alles zorgvuldig, helder en tot in de puntjes geregeld.

Heb je een vraag?

Neem contact op! Ons team van specialisten helpt je graag verder.

Mail ons
0320 247 394

Voor wie is dit belangrijk?

Voor ondernemers die hun eenmanszaak of vof willen omzetten naar een BV om privé beter beschermd te zijn, fiscale voordelen te benutten of de onderneming klaar te maken voor verdere groei.

Met onze begeleiding verloopt de omzetting soepel en weet je zeker dat jouw bedrijf verdergaat op een stevige en rechtsgeldige basis.

Onze werkwijze in 5 stappen

1

Kennismakingsgesprek op kantoor

We starten met een persoonlijke bespreking waarin we jullie situatie en wensen zorgvuldig doornemen. Dit gesprek is bedoeld om inzicht te krijgen in wat er geregeld moet worden.

2

Advies op maat

Tijdens het gesprek geven we juridisch advies over hoe jullie wensen het beste kunnen worden vastgelegd, en beantwoorden we alle vragen die jullie hebben.

3

Overzicht van afspraken en kosten

Aan het einde van het gesprek bespreken we wat er nodig is, welke documenten er opgesteld worden en wat de bijbehorende kosten zijn. Zo weten jullie precies waar jullie aan toe zijn.

4

Opstellen en toesturen van conceptstukken

Als jullie akkoord geven, gaan wij aan de slag. Jullie ontvangen tijdig een conceptversie van de akte(n), inclusief heldere toelichting, zodat je alles rustig kunt doornemen.

5

Passeren van de akten

Tijdens de passeerafspraak nemen we samen de stukken door. Als alles klopt, worden de akten officieel ondertekend bij de notaris.

Veelgestelde vragen

Wat klanten van ons vinden

Twee weken geleden

Heel goed geholpen door Hak & Rein Vos! Snel gereageerd en vlotte afhandeling.

Coen Binnerts

3 maanden geleden

Ik was op zoek naar een betrouwbare en actieve notaris die vooral met mij mee denkt. Voor vragen werd ik altijd direct geholpen, ook na 17:00 staat men voor je klaar.

Olivier van Oostrom

5 maanden geleden

Heel professioneel kantoor, we zijn goed geadviseerd en ze hebben meegedacht met ons en ook vooral naar onze situatie gekeken. Het gevoel klopte helemaal!

A

A. S. Hernández

9 maanden geleden

Afgelopen jaar meerdere keren aangeklopt bij het kantoor. Altijd super geholpen. Erg goed in de communicatie en bij vragen/onduidelijkheden werd ik altijd vrijwel direct geholpen.

Y

Yassine Laachir

Vraag vrijblijvend een offerte aan

Wil je weten wat jullie precies moeten regelen? Of heb je vragen over jullie specifieke situatie? Kom dan langs voor een gratis adviesgesprek op ons kantoor. We nemen de tijd om je te adviseren, leggen alles begrijpelijk uit en helpen je stap voor stap verder.

Maak eenvoudig een afspraak via het formulier of bel ons op.

Heb je een vraag?

Neem contact op! Ons team van specialisten helpt je graag verder.

Mail ons
0320 247 394

Offerte aanvragen

Laat je gegevens achter. Wij zullen binnen 24 uur (op werkdagen) contact met je opnemen voor het maken van een afspraak.